Menu
A+ A A-

Μάξιμος Χαρακόπουλος σε Άδωνη Γεωργιάδη: Θα αποκατασταθεί άμεσα η έλλειψη αντικαρκινικού φαρμάκου στο ΠΓΝ Λάρισας; • Υπάρχουν ευθύνες και αν ναι, θα αναζητηθούν;

Μάξιμος Άδωνης

Αθήνα, 16 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕ ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ:

Θα αποκατασταθεί άμεσα η έλλειψη αντικαρκινικού φαρμάκου στο ΠΓΝ Λάρισας;

• Υπάρχουν ευθύνες και αν ναι, θα αναζητηθούν;

«Οι ασθενείς με διάφορες μορφές καρκίνου, που παρακολουθούνται και λαμβάνουν χημειοθεραπευτική αγωγή σε τριτοβάθμιο νοσηλευτικό ίδρυμα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες περιστατικά, αναγκάζονται να αναβάλλουν, χωρίς υπαιτιότητά τους, τις θεραπείες τους για άγνωστο χρονικό διάστημα, με επιπτώσεις στην ήδη βεβαρημένη υγεία τους. Συνεπώς, οι ενέργειες για την επίλυση του ζητήματος θα πρέπει να είναι άμεσες, ώστε να αποκατασταθεί η δέουσα ανταπόκριση απέναντι στην ευαίσθητη αυτή κατηγορία των συμπολιτών μας». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υγείας κ. Άδωνη Γεωργιάδη για το σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει με την αναβολή των χημειοθεραπειών ασθενών στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας, λόγω έλλειψης συγκεκριμένου φαρμάκου.
Ο Θεσσαλός πολιτικός προχώρησε στην άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου για να αντιμετωπιστεί αμεσότερα το πρόβλημα, καθώς για τους ασθενείς με καρκίνο είναι απολύτως αναγκαίο να λαμβάνουν εγκαίρως την χημειοθεραπευτική τους αγωγή. Στην ερώτησή του υπογραμμίζει ότι «σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι καρκινοπαθείς συμπολίτες μας από την έλλειψη αντικαρκινικού φαρμάκου με συνέπεια να αναβάλλονται προγραμματισμένες θεραπείες τους σε δημόσια νοσοκομειακά ιδρύματα και να ελλοχεύουν αυξημένοι κίνδυνοι για την ευαίσθητη υγεία των ασθενών.
Την σοβαρότητα του ζητήματος αναδεικνύει ο τοπικός τύπος (εφημερίδα Ελευθερία, 16.04.2025) όπου αναφέρεται ότι η έλλειψη για τον αντικαρκινικό παράγοντα 5-FU (5-φθοριοουρακίλη), ο οποίος χρησιμοποιείται ως βάση για την παρασκευή θεραπευτικών σχημάτων πολλών τύπων καρκίνου, έχει προκαλέσει την αναβολή θεραπειών καρκινοπαθών ασθενών στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας. Τα αποθέματα του νοσοκομείου έχουν τελειώσει και η αναζήτηση στην ευρύτερη αγορά για την εξεύρεση του φαρμάκου από τους ασθενείς, έχει αποβεί μέχρι στιγμής άκαρπη, καθώς η έλλειψή του φαίνεται να είναι γενικευμένη».
Κατόπιν τούτων, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:
1. Που οφείλεται η έλλειψη του αντικαρκινικού φαρμάκου πανελλαδικώς; Υπάρχουν ευθύνες και αν ναι θα αναζητηθούν;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να διευθετηθεί άμεσα το θέμα που έχει ενσκήψει με την έλλειψη του εν λόγω φαρμάκου, γεγονός το οποίο επηρεάζει την θεραπευτική αγωγή καρκινοπαθών συμπολιτών μας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας;
3. Τι θα πράξετε για να μην επαναληφθούν αντίστοιχα φαινόμενα έλλειψης φαρμάκων;

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος για πληθώρα αιτήσεων: Νιώθω δικαίωση για την ίδρυση Πρότυπου Σχολείου στη Λάρισα

ΜΑΧΙΜΟΣ 2

Μ. Τρίτη, 15 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ:

 Νιώθω δικαίωση για την ίδρυση Πρότυπου Σχολείου στη Λάρισα

«Η ευρεία εμπιστοσύνη μαθητών και γονέων στον θεσμό των Πρότυπων Σχολείων, όπως καταδεικνύουν πανελληνίως οι χιλιάδες αιτήσεις εισαγωγής σε αυτά, δικαιώνουν περίτρανα τη μακροχρόνια προσπάθειά μας για την ίδρυση Πρότυπου Γυμνασίου και Λυκείου στην Λάρισα. Γι’ αυτό αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση, καθώς την ώρα που πολλοί επέλεγαν τη βολική σιωπή και αδιαφορία για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με νοοτροπίες του χθες, επιμόνως και επανειλημμένως έθετα το αίτημα, σε όλους τους αρμοδίους υπουργούς Παιδείας αλλά και στον ίδιον τον Πρωθυπουργό. Τώρα που επιτέλους επικράτησε η λογική και επιτεύχθηκε ο στόχος της ίδρυσης Προτύπου Λυκείου και Γυμνασίου στην Λάρισα, συνεχίζουμε την προσπάθεια με στόχο την οικοδόμηση σύγχρονων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα το φιλοξενήσουν». Τα παραπάνω δήλωσε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, για το σχολικό έτος 2025-2026, κατατέθηκαν 9.056 αιτήσεις για 1.775 θέσεις. Στη δε Λάρισα υπήρξαν 431 αιτήσεις για 100 θέσεις.

Κριτής μας η ιστορία

Ο Θεσσαλός πολιτικός σημείωσε ακόμη ότι «η στάση μου και στην περίπτωση της ίδρυσης Προτύπου Σχολείου εκπορεύεται, όπως έχω αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν, από την συναίσθηση της αποστολής ενός βουλευτή, είτε ανήκει στην κυβερνητική πλειοψηφία είτε στην αντιπολίτευση, που δεν είναι άλλη από το να γίνεται θετικός δίαυλος μεταφοράς των εύλογων αιτημάτων των πολιτών που αναβαθμίζουν τον τόπο, και όχι να χαϊδεύει αυτιά ή να φαίνεται αρεστός στην εκάστοτε ηγεσία. Γιατί στο τέλος της ημέρας κριτής μας είναι οι ίδιοι οι πολίτες και η ιστορία».

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος με Υπουργό Παιδείας: Η Παιδεία να προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες

MAJIMOS

Αθήνα, 14 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ:

 Η Παιδεία να προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες

 • Ανησυχητικά φαινόμενα βίας και νεανικής παραβατικότητας

«Η παιδεία είναι ένας από τους πλέον κρίσιμους τομείς στους οποίους η κυβέρνηση καλείται να επιτελέσει ένα γενναίο πρόγραμμα παρεμβάσεων και μεταρρυθμίσεων, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης και τη διασύνδεσή της με την αγορά εργασίας. Ταυτοχρόνως, όμως, πρέπει να στοχεύει ακόμη περισσότερο και στην προαγωγή των παραδοσιακών ανθρωπιστικών αξιών, οι οποίες πλήττονται παντοιοτρόπως, ενώ αντιθέτως αυξάνουν τα ανησυχητικά φαινόμενα της βίας και της νεανικής παραβατικότητας. Είναι βέβαιο ότι τα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα κατά την θητεία του Κυριάκου Πιερρακάκη, έγιναν σημαντικά βήματα για την επίλυση χρόνιων παθογενειών, αλλά, χωρίς αμφιβολία, μένουν ακόμη πολλά να υλοποιηθούν. Πιστεύω, ότι η Σοφία Ζαχαράκη, ένας νέος άνθρωπος με όρεξη για δουλειά, θετική ενέργεια και δημιουργικό όραμα, θα εργαστεί προς αυτήν την κατεύθυνση και θα προσφέρει πολλά από την θέση της νέας υπουργού Παιδείας. Από πλευράς μου της εύχομαι κάθε επιτυχία στην αποστολή της». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη.

Στήριξη στα πρεσβυγενή πατριαρχεία

Επίσης, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για την τοποθέτηση 600 ιερέων στα πρεσβυγενή Πατριαρχεία, υπογραμμίζοντας ότι «χρέος της Ελληνικής πολιτείας είναι να στηρίζει παντί τρόπω την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία αιώνες τώρα φυλάττει πνευματικές Θερμοπύλες σε κρίσιμες περιοχές, όπου ο ελληνισμός είχε διαχρονική παρουσία. Τα πρεσβυγενή Πατριαρχεία διατηρούν ως σήμερα, στους χώρους τους οποίους ποιμαίνουν, άσβεστη την μνήμη μιας μοναδικής ιστορικής προσφοράς, προάγοντας τις αρχές της Ορθοδοξίας και συμβάλλοντας στην επιδίωξη της ειρήνης και της καταλλαγής. Εξίσου σημαντική είναι, όμως, και η ενίσχυση της Εκκλησίας μας σε χώρες όπου ζουν πολυάριθμοι ομογενείς μας, οι οποίοι ως κύριο συνδετικό κρίκο με την πατρίδα και την ελληνική τους ταυτότητα έχουν την Εκκλησία».  

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος με πλημμυροπαθείς κτηνοτρόφους: Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο! • Να ξανανοίξει το 5.2 με ρύθμιση για ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες

Μάξιμος κτηνοτρόφοι

Αθήνα, 13 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ:

Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο!

• Να ξανανοίξει το 5.2 με ρύθμιση για ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες 

«Τα προβλήματα από τον Daniel, δυστυχώς, ταλαιπωρούν ακόμα τους κτηνοτρόφους. Εύλογα, όσοι έμειναν εκτός του μέτρου 5.2 για την αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου, ζητούν από την πολιτεία να κατανοήσει τις τεράστιες ζημιές που υπέστησαν και να δώσει τη δυνατότητα υπαγωγής σε αυτό και σε όσους δεν είχαν ασφαλιστική ή φορολογική ενημερότητα εκείνη την περίοδο. Το ζήτημα αυτό το είχα επισημάνει και στη σύσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στη Λάρισα στις 27.09.24, άλλα η κατανόηση που διατυπώθηκε από τους παρισταμένους αρμόδιους δεν μεταφράστηκε σε πράξεις! Δυστυχώς, για πολλούς κτηνοτρόφους το 5.2 αποδεικνύεται δώρο άδωρο!». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά τη συνάντησή του με τους πληγέντες από τον Daniel κτηνοτρόφους της Τερψιθέας κ.κ. Χρήστο Γεωργαντζά, Απόστολο Ζήση, Κώστα Ζήση, Ηλία Νότα και Γιώργο Σταμουλάκη.

Νέο 5.2

Οι κτηνοτρόφοι τόνισαν ότι το μέτρο 5.2 για να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για την αντικατάσταση του ζωικού τους κεφαλαίου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει την έννοια της καθολικότητας. Οι ζημιές από τον Daniel ήταν πολύ μεγάλες και είναι φύσει αδύνατον για όλους τους κτηνοτρόφους που έχασαν ζώα, εξοπλισμό, ζωοτροφές και επομένως έσοδα για τουλάχιστον έναν χρόνο να μπορέσουν να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι σε αυτό το χρονικό διάστημα. Πρώτα έπρεπε να ορθοποδήσουν και μετά να μπορέσουν να καλύψουν τις ανωτέρω υποχρεώσεις. Συνεπώς, υπάρχουν ακόμα κτηνοτρόφοι που δεν επωφελούνται από το πολυδιαφημιζόμενο μέτρο 5.2, καθώς δεν εντάχθηκαν διότι δεν ικανοποιούσαν τις προϋποθέσεις μέχρι την λήξη των αιτήσεων. Το γεγονός αυτό περιορίζει την αποτελεσματικότητα του μέτρου και ζήτησαν να υπάρξει δεύτερη ευκαιρία για να ενταχθούν όσοι επιθυμούν, αφού σήμερα είναι πιο εύκολο να πληρούν τις προϋποθέσεις.

Ακόμη επεσήμαναν ότι στις αξιολογήσεις των αιτήσεων από τον ΕΛΓΑ, θα πρέπει να ζητούνται ενημερότητες που αντικατοπτρίζουν την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα την στιγμή της αξιολόγησης, οι οποίες εκδίδονται πρόσφατα, και όχι ότι ίσχυε πέρυσι, που ήταν η χρονιά που έπρεπε απαραιτήτως να κλείσουν κατά το δυνατόν τις πληγές τους από τις ζημιές.

Ακόμη εκκρεμότητες με την κρατική αρωγή

Τέλος, υπογράμμισαν την ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι αποζημιώσεις από την κρατική αρωγή, καθώς υπάρχουν ακόμη κτηνοτρόφοι που, εκτός των προκαταβολών, δεν έχουν λάβει αποζημιώσεις για εξοπλισμό και εγκαταστάσεις, ενάμιση χρόνο μετά τις πλημμύρες. Όπως ανέφεραν, οι προκαταβολές ήταν πράγματι χρήσιμες, άλλα το μέγεθος των ζημιών και η ανάγκη της πλήρους επαναλειτουργίας των μονάδων τους εξαρτάται από την ολοκλήρωση των καταβολών των αποζημιώσεων, άλλα και την ενίσχυση για την αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου μέσω του 5.2, που προαναφέρθηκε. 

Φωτ. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με πλημμυροπαθείς κτηνοτρόφους της Τερψιθέας Λάρισας.

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος για άνοδο ΑΕΛ: Οι Λαρισαίοι υποδέχονται μετά βαΐων και κλάδων την ΑΕΛ

ΑΕΛ 1

Λάρισα, 12 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ:

Οι Λαρισαίοι υποδέχονται μετά βαΐων και κλάδων την ΑΕΛ

«Χαράς ευαγγέλια για την βασίλισσα του κάμπου, καθώς ο πολυπόθητος στόχος, η άνοδος στην μεγάλη κατηγορία επετεύχθη. Σήμερα είναι ημέρα γιορτής, η Λάρισα γιορτάζει και οι απανταχού φίλοι της ΑΕΛ δικαίως πανηγυρίζουν μετά βαΐων και κλάδων την δικαίωσή της. Θερμά συγχαρητήρια στην διοίκηση, στον φίλο πρόεδρο της ΠΑΕ ΑΕΛ, Αχιλλέα Νταβέλη, στους προπονητές, στους παίκτες και όλους όσοι πίστεψαν στον στόχο και μόχθησαν για την κατάκτηση του τίτλου και την άνοδο. Εύχομαι η πορεία από σήμερα και στο εξής να είναι εξίσου επιτυχημένη και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες της διοίκησης και των χιλιάδων οπαδών της ΑΕΛ». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε δήλωσή του μετά τον ποδοσφαιρικό αγώνα με τον ΠΑΣ Γιάννενα και την άνοδο της ΑΕΛ στην Super League 1, η οποία γιορτάστηκε καθολικά στην Λάρισα.

Ο Θεσσαλός πολιτικός στη δήλωσή του υπογράμμισε ότι «το μεγάλο come back της ΑΕΛ συνδέεται δικαίως και με τον πιστό κόσμο της ομάδας που στάθηκε σταθερά δίπλα της στα δύσκολα πέτρινα χρόνια. Εύχομαι η επάνοδος της ΑΕΛ στην πρώτη κατηγορία να είναι η απαρχή μιας λαμπράς ανοδικής πορείας και να ικανοποιήσει τον κόσμο που διψά για ποιότητα και άμιλλα στο πιο δημοφιλές λαϊκό άθλημα. Είμαι βέβαιος ότι τα καλύτερα για την ΑΕΛ έρχονται!».

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος: Σημαντική η συμβολή των Βλάχων στην ιστορία της πατρίδας μας • Να πορευτούμε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση

ΜΑΧ 1

Αθήνα, 11 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΒΛΑΧΩΝ:

Να πορευτούμε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση

Σημαντική η συμβολή των Βλάχων στην ιστορία της πατρίδας μας

«Θα ήθελα να εξάρω την πρωτοβουλία σας, καθώς η διερεύνηση και η ανάδειξη της ταυτότητας των Βλάχων συνιστά μια ουσιαστική προσφορά στον τόπο μας και τον πολιτισμό μας». Τα παραπάνω τονίζει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε μήνυμά του προς τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιστημονικής Εταιρίας Μελέτης του Πολιτισμού των Βλάχων αφ. καθηγητή κ. Κώστα Ντίνα, με αφορμή την εκδήλωση παρουσίασης του τόμου των πρακτικών του Συνεδρίου που διοργανώθηκε το 2022 με θέμα: «Οι Βλάχοι της Ελλάδας Ταυτότητες και Ετερότητες στον χώρο και τον χρόνο».

Ο Θεσσαλός πολιτικός, δεν κατέστη εφικτό να παραβρεθεί στην εκδήλωση με ομιλητές την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ιωάννα Λαλιώτου, τον εκδότη του Θεσσαλικού Ημερολογίου κ. Κώστα Σπανό, την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Νικολλέτα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη και συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Πάσχο Μανδραβέλη, λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων.

Στο μήνυμά του ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σημειώνει ότι «ο βλαχόφωνος ελληνισμός έχει να επιδείξει σημαντικότατη συμβολή στην ιστορία της πατρίδας μας. Με τους αγώνες τους για την εθνική ανεξαρτησία, τη γενναιοδωρία τους για την κατασκευή βασικών υποδομών μέσω χορηγιών και ευεργεσιών, άλλα και με την συνεισφορά τους στα γράμματα, οι Βλάχοι συνέβαλλαν  καθοριστικά την εθνική αφύπνιση και την πνευματική ανάταση του ελληνισμού εντός και εκτός συνόρων του νέου ελληνικού κράτους.

Τα επιμέρους στοιχεία αυτής της ταυτότητας, τα ήθη και τις παραδόσεις, τις μεγάλες μορφές που έγραψαν ιστορία -αλλά και όσους λίγους επίορκους επιχείρησαν να την κηλιδώσουν- οφείλουμε να τα αναδεικνύουμε, ιδιαίτερα στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, ώστε με εθνική αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση να πορευτούμε για ένα καλύτερο μέλλον για την πατρίδα μας».

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος: Σε απόγνωση οι παραγωγοί ρίγανης ζητούν αποζημιώσεις

Μάξιμος Τσιάρας 1

Αθήνα, 10 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:

Σε απόγνωση οι παραγωγοί ρίγανης ζητούν αποζημιώσεις

«Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να εξεταστούν άμεσα οι ζημιές από τις έντονες ξηροθερμικές συνθήκες του περυσινού  θέρους στις καλλιέργειες ρίγανης στη Θεσσαλία, που επισημαίνουν τρεις συνεταιρισμοί αγροτών της Λάρισας, προκειμένου να αποζημιωθούν δίκαια οι πληγέντες παραγωγοί πού βρίσκονται σε απόγνωση;». Το παραπάνω ερώτημα θέτει ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Τσιάρα μετά από το υπόμνημα που έλαβε από τρεις συνεταιρισμούς του νομού Λάρισας για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί τους που καλλιεργούν ρίγανη.

Ο Θεσσαλός πολιτικός, εξηγεί στην ερώτησή του ότι «στο υπόμνημά τους οι συνεταιρισμοί αναφέρουν ότι το προηγούμενο καλοκαίρι, με τις ιδιαίτερα ξηροθερμικές συνθήκες που επικράτησαν, δημιουργήθηκε πρόβλημα στην καλλιέργεια της ρίγανης και οι παραγωγοί βρίσκονται σε αναστάτωση. Η ρίγανη είναι πολυετές φυτό το οποίο αξιοποιεί κυρίως μη αρδευόμενα εδάφη και απαιτεί χαμηλές εισροές. Αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς και το αυξημένο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια από ευρωπαϊκές άλλα και νέες αναδυόμενες αγορές, την καθιστούν μια ελκυστική καλλιέργεια για τους αγρότες, που αντικαθιστά με επιτυχία τα σιτηρά. Στην Θεσσαλία καλλιεργείται κυρίως στους νομούς της Λάρισας και της Μαγνησίας σε εκτάσεις που κυμαίνονται περί τα 25.000 στρέμματα.  

Το ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί είναι ότι τα φυτά που σπάρθηκαν από το 2021 έως το 2023 δεν εκβλάστησαν φέτος την άνοιξη σε σημαντικό ποσοστό, όπως θα έπρεπε μετά την περίοδο του ληθάργου. Τα αίτια αποδίδονται στην επίδραση των παρατεταμένων υψηλών θερμοκρασιών του περυσινού καλοκαιριού, καθώς οι σπορές που πραγματοποιήθηκαν το φθινόπωρο του 2024, δεν παρουσιάζουν πρόβλημα.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «οι τρεις συνεταιρισμοί (Συνεταιρισμός Αγροτών Θεσσαλίας ΘΕΣγη, Αγροτικός Συνεταιρισμός Κιλελέρ, Γεωργικός Συνεταιρισμός Χάλκης “η Αλληλεγγύη”) ζητούν την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πολιτεία, ώστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Οργανισμός, ο ΕΛΓΑ,  να πραγματοποιήσει επισκέψεις στις εν λόγω καλλιέργειες, να εξετάσει το πρόβλημα, να διαπιστώσει το μέγεθός του και να προβεί σε αποζημίωση των παραγωγών. Όπως τονίζουν, οι ενέργειες πρέπει να είναι άμεσες, ώστε οι παραγωγοί που αντιμετωπίζουν το ζήτημα να μπορούν να προγραμματίσουν την παραγωγή τους, καθώς πολύτιμος χρόνος έχει ήδη παρέλθει».

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος με ηγεσία IPU: Να μην παραδώσουμε έναν κόσμο σπαρασσόμενο από έριδες και αδικία • Συναντήσεις με Προέδρους Κοινοβουλίων της υποσαχάριας Αφρικής • Παρουσίαση τόμου Αγίας Σοφίας (φωτό)

MAX 1

Τασκένδη, 9 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ IPU:

Να μην παραδώσουμε έναν κόσμο σπαρασσόμενο από έριδες και αδικία

 • Δέσμευση στις αρχές της καταλλαγής και ειρηνικής συνύπαρξης

«Σε μια εποχή βίαιων αναταράξεων σε πλανητικό επίπεδο, όπου εκδηλώνονται εκ νέου οι απειλητικοί αναθεωρητισμοί και η υπεροχή της ισχύος έναντι του δικαίου, η μόνη οδός επιβίωσης της ανθρωπότητας είναι η δέσμευση στις υψηλές ανθρωπιστικές αρχές της καταλλαγής, της συνεννόησης και της ειρηνικής συνύπαρξης. Οι ευθύνες μας έναντι των μελλοντικών γενεών είναι πολύ μεγάλες, ώστε να μην παραδώσουμε έναν κόσμο σπαρασσόμενο από έριδες και αδικία. Ως Ορθόδοξοι βουλευτές προσπαθούμε να στείλουμε αυτό το μήνυμα στη διεθνή κοινότητα, και αισθανόμαστε ιδιαίτερη ικανοποίηση που σε αυτή την προσπάθεια συντονίζουμε τα βήματά μας με την Διακοινοβουλευτική Ένωση». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος μετά την συνάντηση που είχε με τον Γενικό Γραμματέα της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU), κ. Martin Chungong, στο πλαίσιο των εργασιών της 150ης Συνέλευσης της IPU στην Τασκένδη, όπου η ΔΣΟ συμμετέχει με το καθεστώς του παρατηρητή.

Από την πλευρά του ο κ. Martin Chungong εξήρε το έργο της ΔΣΟ και επιβεβαίωσε ένθερμα την στήριξη της IPU στις επικείμενες πρωτοβουλίες.

Εν συνεχεία, ο επικεφαλής της ΔΣΟ συναντήθηκε με την Πρόεδρο της IPU, Πρόεδρο της Βουλής της Τανζανίας, κ. Tulia Ackson, την οποία προσκάλεσε, όπως και τον κ. Chungong να συμμετάσχουν στις εργασίες της 32ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΣΟ, που θα λάβει χώρα τον Ιούνιο στο Βουκουρέστι.

Συναντήσεις με Προέδρους Κοινοβουλίων της υποσαχάριας Αφρικής

Στο πλαίσιο της εκστρατείας ενίσχυσης των δεσμών της ΔΣΟ με τα εθνικά κοινοβούλια της υποσαχάριας Αφρικής, ο Γενικός Γραμματέας της ΔΣΟ πραγματοποίησε συναντήσεις με τους επικεφαλής νομοθετικών σωμάτων της Αιθιοπίας και της Ζάμπιας.

Στην συνάντηση με την Πρόεδρο της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Ζάμπιας, κ. Nelly Mutti, είχε την ευκαιρία να την ενημερώσει για την επικείμενη επίσκεψη αντιπροσωπείας της ΔΣΟ στην Λουσάκα, πρωτεύουσα της χώρας, προκειμένου να συμμετάσχει στις επετειακές εκδηλώσεις για τα 60 χρόνια από την Εθνεγερσία της Ζάμπιας.

Στην συνάντηση με τον Πρόεδρο της Βουλής της Ομοσπονδίας της Αιθιοπίας, κ. Agegnehu Teshager, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για την θρησκευτική δημογραφία και την αρχαία ιστορία των πρωτοχριστιανικών κοινοτήτων της Αιθιοπίας. Ο επικεφαλής του διακοινοβουλευτικού θεσμού πρότεινε προς τον Πρόεδρο της Άνω Βουλής της Αιθιοπίας την αξιοποίηση της δυνατότητας συμμετοχής του Κοινοβουλίου της Αιθιοπίας στις εργασίες της ΔΣΟ με τον ορισμό επίσημης κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας με βουλευτές από την Βουλή της Ομοσπονδίας, αλλά και την Βουλή των Αντιπροσώπων της Αιθιοπίας (Κάτω Βουλή).

Με εκπροσώπους του Ισλαμικού κόσμου

Τέλος, συνάντηση πραγματοποιήθηκε και με την ηγεσία της Κοινοβουλευτικής Ένωσης των κρατών μελών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας (PUIC) και συγκεκριμένα τον Γενικό Γραμματέα, κ. Mouhamed Khouraichi  Niass από τη Σενεγάλη και τον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα κ. Ali Mohammadi Sijani από το Ιράν.

Στις παραπάνω συναντήσεις συμμετείχε, επίσης, ο Πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης της ΔΣΟ, μέλος του Κοινοβουλίου της Ρουμανίας, κ. Ioan Vulpescu, και ο Σύμβουλος της ΔΣΟ, δρ Κώστας Μυγδάλης.

Παρουσίαση του Τόμου για την Αγία Σοφία

Κατά την παραμονή της αντιπροσωπείας της ΔΣΟ στην Τασκένδη πραγματοποιήθηκε, σε συνεργασία με το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Τασκένδης, παρουσίαση του Τόμου «Αγία Σοφία - Οι Ναοί της του Θεού Σοφίας ανά κόσμο». Στην εισήγησή του ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σημείωσε ότι «εδώ στην μακρινή Κεντρική Ασία, όσο και να φαίνεται παράξενο, για εμάς τους Έλληνες, είναι ένας χώρος που μπορεί να θεωρηθεί οικείος. Η ιστορία τα έφερε έτσι, ώστε η όμορφη χώρα σας να συνδεθεί σε διαφορετικές στιγμές μέσα στον χρόνο με τον ελληνισμό. Αρχικώς, βεβαίως με τον σπουδαίο στρατηλάτη Μέγα Αλέξανδρο, που με την περιβόητη εκστρατεία του άλλαξε για πάντα την όψη της ανθρωπότητος, βρέθηκε και στα εδάφη της Βακτριανής και Σογδιανής, που μέρος τους ανήκει στο σημερινό Ουζμπεκιστάν». Συμπλήρωσε δε ότι «ο ελληνισμός συνδέεται ιδιαίτερα με την Τασκένδη και με δεσμούς πολύ πρόσφατους. Χιλιάδες Έλληνες έζησαν εδώ, λόγω πολιτικών συγκυριών στη Σοβιετική Ένωση και στην Ελλάδα. Στην πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν βρήκαν καταφύγιο πολλοί συμπατριώτες μας σε δύσκολα χρόνια».

Προηγήθηκε σύντομη παρουσίαση του έργου και του ρόλου της ΔΣΟ από τον Σύμβουλό της δρ Κώστα Μυγδάλη.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή υποδοχή από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας στην Τασκένδη, κ. Κώστα Πολίτη παρέστησαν, μεταξύ άλλων, η βουλευτής κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στην IPU, καθώς και τα μέλη της ρωσικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας στην IPU, κ.κ. Σεργκέι Γκαβρίλοφ και Αλεξέι Τσέπα.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συνάντηση της αντιπροσωπείας της ΔΣΟ με μέλη της ελληνικής κοινότητας της Τασκένδης, ενισχύοντας τους δεσμούς με τον Ελληνισμό της διασποράς και προβάλλοντας τη σημασία της πολιτιστικής και πνευματικής κληρονομιάς της Ορθοδοξίας.

 

Δηλώσεις στην Τηλεόραση του Ουζμπεκιστάν

Μετά την παρουσίαση, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος προέβη σε δήλωση στο εθνικό τηλεοπτικό κανάλι του Ουζμπεκιστάν, στην οποία εξέφρασε τη χαρά του «που βρισκόμαστε στην Τασκένδη, την πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν, μιας χώρας με την οποία μας συνδέουν ιστορικοί δεσμοί από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που εδώ εξακολουθεί να υπάρχει μια ζωντανή ελληνική κοινότητα, αλλά και σημαντική ορθόδοξη παρουσία, κυρίως ρωσόφωνη, η οποία –όπως μας περιέγραψε ο Μητροπολίτης Τασκένδης και Ουζμπεκιστάν κ. Βικέντιος– απολαμβάνει καθεστώς πλήρους θρησκευτικής ελευθερίας».

MAX 2

MAX 3

MAX 4

MAX 5

MAX 6

MAX 7

MAX 8

MAX 9

MAX 10

MAX 11

MAX 12

MAX 13

MAX 14

MAX 15

MAX 16

ΜΑΧ 17

Φωτ. 1,2. Ο Μ. Χαρακόπουλος με το ΓΓ της IPU Martin Chungong.

Φωτ. 3,4. Ο επικεφαλής της ΔΣΟ με τον πρόεδρο της Άνω Βουλής της Αιθιοπίας Agegnehu Teshager.

Φωτ. 5,6. Η ηγεσία της ΔΣΟ με τους εκπρόσωπους της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας.

Φωτ. 7,8. Ο Μ. Χαρακόπουλος με την πρόεδρο της Βουλής της Ζάμπια Nelly Mutti.

Φωτ. 9. Η ηγεσία της ΔΣΟ με την πρόεδρο της IPU, πρόεδρο της Βουλής της Τανζανιας Tulia Ackson.

Φωτ. 10-13. Παρουσίαση του τόμου για την Αγία Σοφία στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Τασκένδης.

Φωτ. 14,15. Ο Μ. Χαρακόπουλος με το προεδρείο της Ελληνικής Κοινότητας Τασκένδης.

Φωτ. 16,17. Ο επικεφαλής της ΔΣΟ με την δημοσιογράφο της Ουζμπεκικής Τηλεόρασης Manzura Khasanova και τον πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας Κώστα Πολίτη.

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος από Τασκένδη: Η Εκκλησία πολεμούμενη νικά! (φωτό)

ΜΑΧ 1 1

Τασκένδη, 7 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΣΚΕΝΔΗ:

Η Εκκλησία πολεμούμενη νικά!

«Χαιρόμαστε που μας δόθηκε η δυνατότητα να εκκλησιαστούμε κατά την ημέρα που η ρωσική εκκλησία τιμά τη μνήμη του πατριάρχη Τύχωνος, που έζησε τα πρώτα χρόνια του διωγμού των χριστιανών από το αθεϊστικό κομμουνιστικό καθεστώς στις αρχές του 20ού αιώνα. Η ημέρα αυτή μας θυμίζει τις διώξεις, τις εξορίες, τα δεινά που υπέστησαν, αλλά και την αυταπάρνηση που επέδειξαν οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας στις χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και του λεγόμενου ανατολικού μπλοκ. Και από αυτή την δοκιμασία η Εκκλησία βγήκε νικητής, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά τη ρήση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου “η Εκκλησία πολεμούμενη νικά”». Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), μέλος της Βουλής των Ελλήνων, δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος στη συνάντηση που είχε με τον Μητροπολίτη Τασκένδης και Ουζμπεκιστάν κ. Βικέντιο.

Νωρίτερα, ο επικεφαλής της ΔΣΟ, συνοδευόμενος από τον Σύμβουλο δρ Κώστα Μυγδάλη, καθώς και τα μέλη της ρωσικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας στην Διακοινοβουλευτική Ένωση (IPU), κ. Σεργκέι Γκαβρίλοφ και κ. Αλεξέι Τσέπα, συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία επί τη εορτή του Αγίου Τύχωνα, Πατριάρχου Μόσχας, στον Καθεδρικό Ναό του Ορθόδοξου Κέντρου της Ρωσικής Εκκλησίας στην Τασκένδη.

Μετά τη Θεία Λειτουργία, ο Μητροπολίτης υποδέχθηκε θερμά την αντιπροσωπεία στα γραφεία του Ορθόδοξου Κέντρου. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ενημέρωσε τον ιεράρχη της ρωσικής εκκλησίας για τις πολυσχιδείς δράσεις της ΔΣΟ, με τον κ. Βικέντιο να εκφράζει την ικανοποίησή του για την ύπαρξη ενός τέτοιου διακοινοβουλευτικού Οργάνου με επίκεντρο τις αξίες της Ορθόδοξης πίστης, ενώ δήλωσε την υποστήριξή του στις πρωτοβουλίες του θεσμού.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος επισκέπτεται την πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν, επικεφαλής αντιπροσωπείας της ΔΣΟ, για να συμμετάσχει στις εργασίες της 150ης Συνέλευσης της IPU.

Με τον Διευθυντή του Κέντρου για την Ειρηνική Συνύπαρξη

«Σε έναν κόσμο που παρατηρείται έξαρση του θρησκευτικού εξτρεμισμού είναι σημαντικό οι νέοι άνθρωποι να κατανοούν από νωρίς τις έννοιες της αλληλοκατανόησης, της ειρηνικής συνύπαρξης και του αμοιβαίου σεβασμού. Εμείς οι Ορθόδοξοι, όντας γεωγραφικά κοντά στο Ισλάμ ή ζώντας και σε χώρες με πλειοψηφία μουσουλμάνων, όπως στην πολύπαθη Μέση Ανατολή, κατανοούμε πολύ περισσότερο τη σημασία και την ανάγκη της ειρηνικής συνύπαρξης. Χαιρόμαστε, λοιπόν, που εγκαινιάζουμε τη συνεργασία μας με το Παγκόσμιο Κέντρο του Μπαχρέιν, με το οποίο μοιραζόμαστε κοινούς προβληματισμούς, αλλά και στόχους, για έναν κόσμο ειρηνικό και ασφαλή». Τα παραπάνω τόνισε ο επικεφαλής της ΔΣΟ, κατά την συνάντηση που είχε με τον κ. Abdulla Isa Al Mannai, Εκτελεστικό Διευθυντή του Παγκοσμίου Κέντρου για την Ειρηνική Συνύπαρξη «Βασιλιάς Χάμαντ», που εδρεύει στην Μανάμα, πρωτεύουσα του Μπαχρέιν.

Ο κ. Abdulla Isa Al Mannai, επεσήμανε ότι στο επίκεντρο της προσοχή του θεσμού είναι η προαγωγή της ειρηνικής συνύπαρξης όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως των θρησκευτικών πεποιθήσεών τους. Ο στόχος της εδραίωσης της ειρηνικής συνύπαρξης περνά μέσα από δράσεις με έμφαση στην πολιτική, τη νομοθεσία, την παιδεία, την κοινωνία, τη θρησκεία, τις ανθρωπιστικές υποθέσεις και το περιβάλλον.

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος προσκάλεσε τον κ. Mannai στην 32η Γενική Συνέλευση της ΔΣΟ στο Βουκουρέστι, κεντρικό θέμα της οποίας είναι «Η συνεργασία κοινοβουλευτικών και θρησκευτικών θεσμών για την διαμόρφωση κατευθυντήριων αρχών για την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης».

Εκτός από τον κ. Χαρακόπουλο, στην συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους της ΔΣΟ, ο Πρόεδρος της Γενικής της Συνέλευσης, μέλος του Κοινοβουλίου της Ρουμανίας, κ. Ioan Vulpescu, και ο Σύμβουλος δρ Κώστας Μυγδάλης. Εκ μέρους του Παγκοσμίου Κέντρου για την Ειρηνική Συνύπαρξη, εκτός του Εκτελεστικού Διευθυντή, συμμετείχε και ο Σύμβουλος για την Διεθνή Συνεργασία, κ. Ahmed Jaber Al Jaber. Επίσης, παρών στην συνάντηση ήταν ο Ανώτατος Σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU) κ. Mokhtar Omar.

Σημειώνεται ότι στην Τασκένδη, η ΔΣΟ σε συνεργασία με την IPU και το Παγκόσμιο Κέντρο του Μπαχρέιν διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Αξιοποιώντας τις θρησκευτικές και ηθικές αξίες για την προαγωγή του κοινοβουλευτικού διαλόγου και της ειρηνικής συνύπαρξης».

ΜΑΧ 2 1

ΜΑΧ 3 1

ΜΑΧ 4

ΜΑΧ 5

ΜΑΧ 6

ΜΑΧ 7

ΜΑΧ 8

ΜΑΧ 9

ΜΑΧ 10

ΜΑΧ 11

ΜΑΧ 12

ΜΑΧ 13

Φωτ. 1-4. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος στη Θεία Λειτουργία επί τη εορτή του Αγίου Τύχωνα, Πατριάρχου Μόσχας, στον Καθεδρικό Ναό του Ορθόδοξου Κέντρου της Ρωσικής Εκκλησίας στην Τασκένδη.

Φωτ. 5-11. Συνάντηση της αντιπροσωπείας της ΔΣΟ με τον Μητροπολίτη Τασκένδης και Ουζμπεκιστάν κ. Βικέντιο.

Φωτ. 12-13. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Παγκοσμίου Κέντρου για την Ειρηνική Συνύπαρξη «Βασιλιάς Χάμαντ» κ. Abdulla Isa Al Mannai.

Read more...

Μ. Χαρακόπουλος: Η Θράκη είναι η καρδιά της Ελλάδας!

μαχιμος

Αθήνα, 6 Απριλίου 2025

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΘΡΑΚΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ:

Η Θράκη είναι η καρδιά της Ελλάδας!

«Η Θράκη δεν είναι απλώς ένας ακριτικός χώρος της πατρίδας μας, αλλά η καρδιά της! Ο Ελληνισμός στην θρακική γη, η δημογραφική και οικονομική του αναγέννηση είναι καθοριστικός παράγων για την ανεξαρτησία και κυριαρχία ολόκληρης της Ελλάδος». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, με αφορμή την Ημέρα Μνήμης του Θρακικού Ελληνισμού.

Ο Θεσσαλός πολιτικός υπογράμμισε, ότι «χρέος μας είναι, όχι μόνον προς την ιστορία και τις θυσίες του παρελθόντος, αλλά και προς το μέλλον, να σκύψουμε με αποφασιστικότητα, με όραμα και σχέδιο ώστε να ενισχύουμε την τοπική κοινωνία παντί τρόπω, ώστε αφενός να ακυρωθούν στην πράξη οι απόπειρες υπονόμευσης της περιοχής, αφετέρου για να διαδραματίσει η Θράκη τον καθοριστικό ρόλο που της χαρίζει η μοναδική γεωστρατηγική της θέση ως σύνορο της Ευρώπης και πύλη εισόδου στα Βαλκάνια και στην ανατολική Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, της αφύπνισης των αρμοδίων, αλλά και της ελληνικής κοινής γνώμης, προβήκαμε προσφάτως 11 βουλευτές από την ΝΔ στη κατάθεση κοινής Ερώτησης προς οχτώ υπουργούς, καταγγέλλοντας την επικίνδυνη εκτίναξη επιθετικών αγορών ακινήτων και επιχειρήσεων στις ακριτικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Θράκης από τουρκικά κεφάλαια. Αναμένουμε εκ μέρους των αρμοδίων να ληφθούν άμεσα τα δέοντα μέτρα».

Οργανωμένο σχέδιο η εξόντωση του θρακικού ελληνισμού

Στη δήλωσή του ο κυβερνητικός βουλευτής σημείωσε, επίσης, ότι «η σημερινή ημέρα υπενθυμίζει την έναρξη της γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολικής Θράκης από τους Νεότουρκους το “Μαύρο Πάσχα” τον Απρίλιο 1914. Τα γεγονότα αυτά αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η εξόντωση των Χριστιανών της Ανατολής, εντασσόμενη στο σχέδιο ομογενοποίησης του οθωμανικού και εν συνεχεία του τουρκικού κράτους, ήταν μια οργανωμένη επιχείρηση, που είχε τεθεί σε εφαρμογή πολύ πριν από την μικρασιατική εκστρατεία. Η διατήρηση της εθνικής μνήμης, την οποία η Βουλή των Ελλήνων στηρίζει μέσω των πρωτοβουλιών της, συνιστά απαραίτητη συνθήκη για την ύπαρξη του ελληνισμού και αντιμετώπισης των νέων σοβαρών προκλήσεων που απειλούν την ανεξαρτησία και την ελευθερία του. Αυτήν την ημέρα ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν και σε όλα σωματεία, που εξακολουθούν να διατηρούν τις παραδόσεις των προγόνων τους, από τις αλησμόνητες πατρίδες, όπως την Ανατολική Ρωμυλία, μεταλαμπαδεύοντάς τες στις νεώτερες γενιές».

Read more...